לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

חג פסח - ואיך הוא קשור לאימפרוביזציה?



פסח זה זמן טוב לשאול שאלות. אם זה מההגדה, דרך עם מי נשב לארוחה, או שנבחר לא לשבת ביחד, ועד לדרך בה ניפגש עם המשפחה וחברים. זו האימפרוביזציה, אמנות שאילת השאלות.

רק לפני כמה ימים היה כאן אחד המורים המובילים לאימפרוביזציה איתו למדתי לפני שנים, ג`וליאן המילטון.
למדתי אצלו בזמנו קורס של שבועיים מלאים בצפון ספרד בחווה יפיפה בשם ארלקי, בה חיינו, אכלנו ורקדנו.
לתקופה מסוימת גם אני יחד עם שותפתי אז וויבקה דרוגר מגרמניה, לקחנו תלמידים לסדנאות באותו מקום פלאי.
אחת ההזדמנויות שיש בסדנאות כאלה, הוא הזמן שמבלים עם המורה בין השיעורים. בארוחות הערב הנפלאות,
ישבנו תחת עץ גפנים, מסביב שולחן עץ ענק שהזכיר לי שולחנות אבירים, לצד בקבוק יין אדום וזול.
וכך זכינו לשמוע את ג`וליאן משתף מהחוויות שלו כאמן אימפרוביזציה.
אחד הסיפורים שנשארו איתי מאז, היה שג`וליאן סיפר על כך שהוא הופיע באמסטרדם, ומהעיתון המקומי שלחו
אליו כתב על מנת ליצור כתבה לקראת ההופעה. אבל במקום כתב שמבין במחול, שהיה חסר או חולה אז,
העיתון שלח כתב ספורט שמעולם לא ראה מופע מחול ובטח לא מבין בז`אנר האימפרוביזציה.
מה עשה גו`ליאן שישב מול הכתב הנבוך? עשה את מה שאמן אימפרוביזציה עושה הכי טוב: התחיל
לשאול את הכתב שאלות.
מה אתה אוהב בספורט? כדורגל ענה הכתב, ומה אתה אוהב בכדורגל? שאל ג`וליאן, אני אוהב את
המתח שיש בכל משחק, מה יקרה בין הקבוצה שאני אוהב לבין היריבה, אני גם אוהב לראות מהלכים מיוחדים
של שחקנים, שפתאום עושים בעיטה מאוד מסוכנת או מהלך של שיתוף פעולה בין השחקנים שמצליחים להבקיע גול.
ג`וליאן חייך, מצוין זה בדיוק כמו מופע אימפרוביזציה, הוא אמר, יש חוקים ברורים ויש כאלה שנוצרים, ויש מתח האם
יהיה "גול" או לא, כי לא תמיד הכול הולך כמתוכנן, נכון? ויש לעיתים מהלכים מיוחדים שעושה הרקדן עם הגוף שלו,
ממש כמו בעיטה מסוכנת, הוא יכול לעשות מהלך תנועתי מיוחד, ויש את הרגעים האלה שיש תקשורת בין המוסיקאי והרקדן,
או אולי צוות הרקדנים שיוצרים משהו יפה ביחד.
אההה, על זה אני יכול לכתוב, ועכשיו שאני מכיר אותך אבוא גם לראות. נכון ענה ג`וליאן, זה יותר מעניין רגשית לראות
קבוצת כדורגל שמכירים, כמו גם לראות רקדן או ז`אנר שאנחנו כבר מכירים. זה לוקח זמן להכיר את האימפרוביזציה,
צריך לראות כמה הופעות בדיוק כמו שלוקח זמן להתאהב בקבוצת כדורגל...
יפה, לא?
אני לקחת כמה דברים מהסיפור הזה:
1. שתמיד טוב לשאול, להכיר ולהקשיב למי שאנחנו נפגשים אתו, להבין עם מי אנחנו נפגשים ומה אנחנו יכולים ללמוד,
לרוב אנשים אוהבים לדבר ולספר על עצמם.
2. תמיד יש דרך לחבר את מה שאנחנו אוהבים לעולם ממנו מגיע מי שנמצא מולנו/ איתנו.
3. לשאול שאלות זה טוב! ובכל מקרה אנחנו עושים את זה הרבה. זו הדרך בה המוח שלנו עובד, וחוקר את העולם.
העבודה שלנו בשלב הראשון היא לשים לב אלו שאלות רצות לנו בראש, להיות מודעים לאיכות השאלות ולאופן בו
אנחנו שואלים את עצמנו. בשלב שני העבודה היא לכוון לשאלות שמייצרת אצלנו אנרגיה ורצון להמשיך לפעול.
אם השאלה משתקת אותי, עבורי זה סימן שהיא שאלה גדולה מידי, ואז כדאי לפרק אותה לשאלות קטנות יותר.
והנה, פסח הגיע.. פסח זה זמן טוב לשאול שאלות. אם זה מההגדה, דרך עם מי נשב לארוחה, או שנבחר לא לשבת ביחד,
ועד לדרך בה ניפגש עם המשפחה וחברים.
זו האימפרוביזציה, אמנות שאילת השאלות, ובמקום לתת רק לראש לתת תשובות, אנחנו מתאמנים על לקבל תשובות דרך הגוף.
התשובות יכולות להגיע דרך הרגשות שעולים בגוף בזמן תנועה, דרך רמה האנרגיה שלנו בגוף אם היא נמוכה או גבוהה,
דרך החושים, כמה הם פתוחים או סגורים, ומה אנחנו קולטים דרך האינטואיציה שמובילה אותנו מעבר למחשבה של הראש.

אילנית תדמור / חן PLAY - צמיחה ויצירה בתנועה - מרכז ללימודי יצירה, אמנות המופע, אימפרוביזציה, קונטקט וטכניקה, בניהולה האמנותי של אילנית תדמור. מוזמנים להצטרף אלינו, להגשים חלום ופשוט לרקוד. לגלות את עצמך בתנועה..

כל המאמרים של סטודיו PLAY אילנית תדמור:

להיכנס לסטודיו פיתה ולצאת לחמנייה

להיכנס לסטודיו פיתה ולצא

אחר הצהריים הסתמסתי עם חבר טוב, שגם רוקד בסטודיו, ואז הוא שאל אותי: "את במצב `פיתה`? איך תלמדי?? » מאת אילנית תדמור / חן

להיכנס לסטודיו פיתה ולצאת לחמנייה

להיכנס לסטודיו פיתה ולצאת לחמנייה

» מאת אילנית תדמור / חן

לרקוד עם כולם

לרקוד עם כולם

טכניקת הקונטקט אימפרוביזציה מכילה בתוכה מפגש שמאפשר לכולם להיות שווים. כולם יכולים לרקוד קונטקט, בכל גיל ובכל רמה פיזית.» מאת אילנית תדמור / חן

לרקוד עם כולם

לרקוד עם כולם

» מאת אילנית תדמור / חן

כיצד אנחנו מתבוננים?

כיצד אנחנו מתבוננים?

"אם אתה יכול להביט ראה, אם אתה יכול לראות התבונן" (ז`וזהסאראמאגו). העיניים מייצגות את היכולת שלנו לראות בבירור, עבר, הווה ועתיד. » מאת אילנית תדמור / חן

כיצד אנחנו מתבוננים?

כיצד אנחנו מתבוננים?

» מאת אילנית תדמור / חן

שתי שפות - תנועה אחת

שתי שפות - תנועה אחת

האפשרות להיפגש, יהודים וערבים, אנשים ואנשים, דרך אמנות האימפרוביזציה והקונטקט. קצת על המסע שלי ושל ראעבה מורקוס שותפתי, מסע של מפגש, של אמונה וגם של תקווה.» מאת אילנית תדמור

שתי שפות - תנועה אחת

שתי שפות - תנועה אחת

» מאת אילנית תדמור

על ריקוד ושיוויון - לרקוד עם כולם - קונטקט אימפרוביזציה

על ריקוד ושיוויון - לרקו

טכניקת הקונטקט אימפרוביזציה מציעה מפגש. מפגש של כל אחד עם עצמו, מפגש עם אנשים שונים.היא מציעה מרחב למפגש שפתוח לכולם.הזמנה פשוט להיפגש, דרך דואט כאן ועכשיו.» מאת אילנית תדמור

להסכים לקוד, להסכים להיות פגיע

להסכים לקוד, להסכים להיו

מה מאפשר לאנשים לעבור תהליך דרך הגוף? לעבור תהליך דרך הגוף שיאפשר להם גילוי של מקומות חדשים, בתנועה ובחיים בכלל.ולא, זה בכלל לא קשור למצב פיזי, גיל או נסיון.» מאת אילנית תדמור

הילינג דאנס - על ריקוד, ריפוי ושינוי

הילינג דאנס - על ריקוד,

ההילינג דאנס נוצר מתוך רצון לחבר, לבנות גשר בין מקומות של הרפייה לבין המירוץ המטורף של החיים.מה הגוף יכול ללמוד על מעברים, מה אנחנו יכולים ללמוד מזה על החיים.» מאת אילנית תדמור

עצירה ותנועה ככלים לצמיחה

עצירה ותנועה ככלים לצמיח

היכולת לעצור להקשיב היא זכות.מספיק שינוי קטן, כדי להוציא אתכם מההתנהלות המוכרת:ממקום אוטומטי למקום של נוכחות ערה.תשומת הלב לפרטים החדשים, היא המפתח לשינוי.» מאת אילנית תדמור

עצירה ותנועה ככלים לצמיחה

עצירה ותנועה ככלים לצמיחה

» מאת אילנית תדמור

מה זה אומר?

מה זה אומר?

התכנים שעולים מהגוף שונים לרוב מהסיפורים שאנחנו מספרים לעצמנו מהראש, שלרוב רק יוצרים מרחק נוסף בינינו ובין תחושת הגוף. לכן, ההצעה שלי היא לאפשר לתכנים לעלות ורק להיות איתם, להקשיב לגוף.» מאת אילנית תדמור

מה זה אומר?

מה זה אומר?

» מאת אילנית תדמור

לרקוד חופש - מסע של גוף ותנועה באי יווני

לרקוד חופש - מסע של גוף

לרקוד חופש מסע של מפגשים: שלי עם עצמי, עם הגוף שלי, עם הקארמה שלי, עם האנשים שבחיי. מסע שהתחיל באי פארוס עם ניסים אמון והמשיך בסטודיו בתל אביב עם אילנית תדמור. רוצים גם? זה לגמרי אפשרי!» מאת חן קס

אימפרוביזציה - בסטודיו ומחוצה לו

אימפרוביזציה - בסטודיו ו

אימפרוביזציה היא כלי המאפשר לכל אחד להתחבר אל הגוף שלו, אל היצירתיות הטמונה בו ולפתח דרכים מגוונות בתקשורת.» מאת אילנית תדמור

ריקוד מגע וריפוי - מה שהם ומה שביניהם

ריקוד מגע וריפוי - מה שה

לרקוד, להקשיב, לגוף, לנשימה, לפרטנר. לרקוד מתוך הקשבה, קשר שאינו מערב מילים, הסכמה, אפשרויות, מודעות, חמלה. תקשורת באמצעות שפת הגוף, לרקוד מתוך מקום שקט. כמה אושר..» מאת אילנית תדמור

להתאהב בלרקוד

להתאהב בלרקוד

הרגע בו הבנתי שאני יכולה פשוט לרקוד..» מאת אילנית תדמור

להתאהב בלרקוד

להתאהב בלרקוד

» מאת אילנית תדמור

הילינג דאנס - לרקוד, לחוות, להירפא

הילינג דאנס - לרקוד, לחו

ההילינג דאנס נועד לאפשר לגוף לחוות את התנועה ממקום משוחרר ופתוח, להיות קשוב, להיות בזרימה, ופשוט לרקוד.» מאת אילנית-תדמור

אנסמבל פליי

אנסמבל פליי

המאמר נכתב על ידי אילנית מנהלת האנסמבל, לקראת מופעם הראשון במסגרת מופעי PLAY 27 בסטודיו» מאת אילנית-תדמור

אנסמבל פליי

אנסמבל פליי

» מאת אילנית-תדמור

אילנית תדמור מספרת - קריסמס במוסקווה

אילנית תדמור מספרת - קרי

חברים יקרים, כפי שהינכם יודעים ב 30/12 יצאנו איליה, אביב ואני למסע של שבועיים במוסקווה שכלל סדנאות והנאה למרות שהיה מאוד קר, ורציתי לשתף אתכם בחוויות שלנו» מאת גילה אילנית-תדמור

אילנית תדמור מספרת - קריסמס במוסקווה

אילנית תדמור מספרת - קריסמס במוסקווה

» מאת גילה אילנית-תדמור

כל הפעילויות של סטודיו PLAY אילנית תדמור:

קורס אימפרוביזציה בתל אביב

שיעורי אימפרוביזציה

האימפרוביזציה מציעה דרך עבודה מאד אקולוגית, לרקוד עם מה שנוכח בי ברגע זה. היא מאפשרת ללמוד תכנים חדשים וגם דברים שאנחנו כבר יודעים, ובכל פעם מזווית מעט אחרת.» עם אילנית תדמור / חן / מיכל

שלישי
קורס אימפרוביזציה בתל אביב

שיעורי אימפרוביזציה

עם: אילנית תדמור / חן / מיכל

מתי: שלישי

שיתוף חברים
עם : אילנית תדמור / חן